Vanuit Musical On Stage willen we graag bijdragen tot kwaliteitsvol muzisch onderwijs. Niet alleen als organisator, maar ook docent, begeleider en mentor voor leerkrachten. Want muzische vorming in de klas is niet moeilijk of eng: het is vooral een kwestie van durven proberen! Musical on Stage biedt elke maand een nieuwe, verdiepende nascholing aan, waarbij u of uw leerkrachtenteam de grenzen van hun muzische vaardigheden kunnen verleggen!
Wij maken ook nascholingen op maat waarin we ons focussen op de noden van jullie leerkrachten team. Nascholingen zoals onder andere het muzisch proces, muzische grondhouding, spelvormen en spelvaardigheden worden allemaal door gespecialiseerde docenten aangereikt.
We bieden tal van muzische nascholingen aan voor leerkrachten lager en hoger onderwijs. Deze nascholingen zijn een impuls om op een doordachte en vernieuwende manier rond het muzische te werken in de klas. Aan de hand van praktische workshops, voorbeelden en reflectie ervaren de leerkrachten zelf hoe het is om met het aangereikte materiaal aan de slag te gaan.
Spelvormen: Tijdens deze nascholing maken we je op een interactieve manier wegwijs in de verschillende werkvormen die je kan gebruiken om jouw dramales vorm te geven. Je sluit de nascholing af met een mentaal overzicht van de mogelijke technieken en vormen van theater en nieuwe ideeën om deze tijdens jouw lessen in te zetten.
Spelvaardigheden: Deze nascholing focust op vaardigheden binnen het thema 'spel'. We gaan dieper in op emotie, houding, rekening houden met elkaar op het podium, inleving, ... We geven je mee hoe je jouw leerlingen kan begeleiden bij het verbeteren van hun spelkwaliteiten.
Muzisch proces: Tijdens de nascholing 'Muzisch Proces' gaan we dieper in op de opbouw van een muzische les. Een muzisch proces start vanuit een waarneming van de omgeving en gaan daarna verder met de interpretatie van de signalen. In deze creatieve nascholing, ontdek je de verschillende fases van het proces en belangrijke elementen bij elke stap. Je neemt uit deze nascholing vaardigheden mee die je kan inzetten om vanuit de waarneming, via interpretatie, tot een unieke vormgeving en presentatie kan komen.
Muzische grondhouding: Met deze leerplanoverschrijdende nascholing bieden we je meer inzicht in hoe je als leerkracht aan de slag kan gaan met muzische vorming in de klas. Doorheen interactieve momenten leer je jouw eigen grenzen kennen, maar ook bepalende zaken voor de grenzen van jouw leerlingen. Je krijgt meer inzicht in de basisvoorwaarden voor een veilige omgeving om aan muziekeducatie te doen en hoe je kan omgaan met grenzen en blokkades van jezelf en van jouw leerlingen.
Musiceren in je klas: Ben jij die blokfluit ook beu? Is je vernieuwende inspiratie voor de muzieklessen bijna op? In deze nascholing bieden we je meer inzicht in de verschillende mogelijkheden binnen muzieklessen. Met of zonder instrument, vertrekkend vanuit partituren of gebaseerd op improvisatie, ... Jij stapt gegarandeerd buiten boordevol nieuwe ideeën voor je volgende lessen!
Gericht luisteren naar muziek: Muziek is meer dan wat we op de achtergrond horen tijdens het autorijden of winkelen. Tijdens deze nascholing gaan we dieper in op hoe je jouw leerlingen kan motiveren en bijstaan in het écht luisteren naar muziek. Hen helpen luisteren naar muzische elementen en muzisch taalgebruik zijn zaken waarop gefocust zal worden.
Teambuilding Muzische Fun: Heeft jouw team nood aan een time-out? Willen jullie jezelf een volledig laten gaan of ken je elkaar eigenlijk alleen maar in de professionele rol? Dan is deze teambuilding iets voor jou! We vullen de tijd met ontspannende, energieke en originele oefeningen rond dans, drama en muziek. We staan stil bij de unieke aspecten van het team en de individuele bijdrage van elk teamlid.
Teambuilding Muzische Gronding: We grijpen in het dagelijkse leven meerdere keren naar muziek om een diepere connectie met onze gemoedstoestand en gedachten te faciliteren. Als we blij zijn, willen we bijvoorbeeld dansen op vrolijke muziek. Wanneer we het moeilijk hebben, grijpen we al snel naar een lied dat ons troost kan bieden. Muziek, drama en dans kunnen niet alleen op individueel niveau ingezet worden, maar ook in groep. De focus van deze teambuilding ligt op coaching en diepgang. We staan in een veilige omgeving stil bij de dynamica van het team en ieders eigen rol, verwachtingen en noden, gefaciliteerd door de vertrouwde muzische elementen.
Moderne muziek: Deze nascholing is perfect voor leerkrachten die graag nieuwe en verfrissende muziekvormen gebruiken. Onder leiding van een ervaren componist en muziekdocent leer je hoe je zelf muziek kan schrijven en hoe je jouw leerlingen kan meenemen in dat proces.
Dans van A tot Z: Dans en bewegingsexpressie is plezier beleven, creatief zijn, leren, laten zien en omgaan met lichaam, tijd, kracht en ruimte. Door dansexpressie aan te reiken aan je leerlingen, leer je hen improviseren met beweging en dans. Ook leren ze zo hun eigen bewegingsmogelijkheden uit te breiden. Tijdens deze nascholing krijg je meer inzicht in de specifieke bewegingstaal, de aanbreng hiervan en bewegingselementen zoals tempo, ritme, dynamiek en het gebruik van de ruimte. Bovendien dragen je eigen ervaringen bij tot meer inzichten in het lesgeven van dans. Op het einde van de cursus krijg je speelse en creatieve opdrachten mee, zodat je praktisch aan de slag kan gaan met je leerlingen.
Contacteer ons voor meer informatie of voor een persoonlijk voorstel.
[email protected]
Wij maken ook nascholingen op maat waarin we ons focussen op de noden van jullie leerkrachten team. Nascholingen zoals onder andere het muzisch proces, muzische grondhouding, spelvormen en spelvaardigheden worden allemaal door gespecialiseerde docenten aangereikt.
We bieden tal van muzische nascholingen aan voor leerkrachten lager en hoger onderwijs. Deze nascholingen zijn een impuls om op een doordachte en vernieuwende manier rond het muzische te werken in de klas. Aan de hand van praktische workshops, voorbeelden en reflectie ervaren de leerkrachten zelf hoe het is om met het aangereikte materiaal aan de slag te gaan.
Spelvormen: Tijdens deze nascholing maken we je op een interactieve manier wegwijs in de verschillende werkvormen die je kan gebruiken om jouw dramales vorm te geven. Je sluit de nascholing af met een mentaal overzicht van de mogelijke technieken en vormen van theater en nieuwe ideeën om deze tijdens jouw lessen in te zetten.
Spelvaardigheden: Deze nascholing focust op vaardigheden binnen het thema 'spel'. We gaan dieper in op emotie, houding, rekening houden met elkaar op het podium, inleving, ... We geven je mee hoe je jouw leerlingen kan begeleiden bij het verbeteren van hun spelkwaliteiten.
Muzisch proces: Tijdens de nascholing 'Muzisch Proces' gaan we dieper in op de opbouw van een muzische les. Een muzisch proces start vanuit een waarneming van de omgeving en gaan daarna verder met de interpretatie van de signalen. In deze creatieve nascholing, ontdek je de verschillende fases van het proces en belangrijke elementen bij elke stap. Je neemt uit deze nascholing vaardigheden mee die je kan inzetten om vanuit de waarneming, via interpretatie, tot een unieke vormgeving en presentatie kan komen.
Muzische grondhouding: Met deze leerplanoverschrijdende nascholing bieden we je meer inzicht in hoe je als leerkracht aan de slag kan gaan met muzische vorming in de klas. Doorheen interactieve momenten leer je jouw eigen grenzen kennen, maar ook bepalende zaken voor de grenzen van jouw leerlingen. Je krijgt meer inzicht in de basisvoorwaarden voor een veilige omgeving om aan muziekeducatie te doen en hoe je kan omgaan met grenzen en blokkades van jezelf en van jouw leerlingen.
Musiceren in je klas: Ben jij die blokfluit ook beu? Is je vernieuwende inspiratie voor de muzieklessen bijna op? In deze nascholing bieden we je meer inzicht in de verschillende mogelijkheden binnen muzieklessen. Met of zonder instrument, vertrekkend vanuit partituren of gebaseerd op improvisatie, ... Jij stapt gegarandeerd buiten boordevol nieuwe ideeën voor je volgende lessen!
Gericht luisteren naar muziek: Muziek is meer dan wat we op de achtergrond horen tijdens het autorijden of winkelen. Tijdens deze nascholing gaan we dieper in op hoe je jouw leerlingen kan motiveren en bijstaan in het écht luisteren naar muziek. Hen helpen luisteren naar muzische elementen en muzisch taalgebruik zijn zaken waarop gefocust zal worden.
Teambuilding Muzische Fun: Heeft jouw team nood aan een time-out? Willen jullie jezelf een volledig laten gaan of ken je elkaar eigenlijk alleen maar in de professionele rol? Dan is deze teambuilding iets voor jou! We vullen de tijd met ontspannende, energieke en originele oefeningen rond dans, drama en muziek. We staan stil bij de unieke aspecten van het team en de individuele bijdrage van elk teamlid.
Teambuilding Muzische Gronding: We grijpen in het dagelijkse leven meerdere keren naar muziek om een diepere connectie met onze gemoedstoestand en gedachten te faciliteren. Als we blij zijn, willen we bijvoorbeeld dansen op vrolijke muziek. Wanneer we het moeilijk hebben, grijpen we al snel naar een lied dat ons troost kan bieden. Muziek, drama en dans kunnen niet alleen op individueel niveau ingezet worden, maar ook in groep. De focus van deze teambuilding ligt op coaching en diepgang. We staan in een veilige omgeving stil bij de dynamica van het team en ieders eigen rol, verwachtingen en noden, gefaciliteerd door de vertrouwde muzische elementen.
Moderne muziek: Deze nascholing is perfect voor leerkrachten die graag nieuwe en verfrissende muziekvormen gebruiken. Onder leiding van een ervaren componist en muziekdocent leer je hoe je zelf muziek kan schrijven en hoe je jouw leerlingen kan meenemen in dat proces.
Dans van A tot Z: Dans en bewegingsexpressie is plezier beleven, creatief zijn, leren, laten zien en omgaan met lichaam, tijd, kracht en ruimte. Door dansexpressie aan te reiken aan je leerlingen, leer je hen improviseren met beweging en dans. Ook leren ze zo hun eigen bewegingsmogelijkheden uit te breiden. Tijdens deze nascholing krijg je meer inzicht in de specifieke bewegingstaal, de aanbreng hiervan en bewegingselementen zoals tempo, ritme, dynamiek en het gebruik van de ruimte. Bovendien dragen je eigen ervaringen bij tot meer inzichten in het lesgeven van dans. Op het einde van de cursus krijg je speelse en creatieve opdrachten mee, zodat je praktisch aan de slag kan gaan met je leerlingen.
Contacteer ons voor meer informatie of voor een persoonlijk voorstel.
[email protected]